Egyszerű finomságok várandós kismamáknak

Terhesség alatt is fogyasztható egyszerű nassolnivalók

A gyomorégés és a savas felböfögés gyakori panaszok a terhes nők körében.

Ez a hormonváltozásoknak, illetve a méh gyomorra gyakorolt nyomásának köszönhető, ami a nyelőcsőbe kényszeríti a gyomorsavat, és ezáltal gyomorégést okoz.

Szerencsére a Rennie terhesség alatt* is szedhető, így segíthet ezen tünetek enyhítésében.

A tünetek kialakulását azonban más módon is elkerülheti.

Általános szabály, hogy a savas ételeket, például a citrusféléket és a gyümölcsleveket, valamint a kávét kerülni kell. Nem ajánlatos továbbá a zsíros, nehéz vagy csípős ételek, például a curryk fogyasztása sem.

További fontos szabály, hogy csökkenteni kell az adagok méretét, és lassan kell enni, mivel a túlevés is gyomorégéshez vezethet. Később repetázhat, ha még mindig éhes, de valószínű, hogy ugyanolyan jóllakottnak fogja érezni magát, ha lassabban és kisebb adagokat eszik.

Ha túl gyorsan eszünk, túlehetjük magunkat, mielőtt az agy észlelné, hogy tele vagyunk.

Az alábbiakban néhány olyan egyszerű ételt mutatunk be, amelyekkel terhessége alatt is jóllakhat.

Sütőben sült krumpli

A sütőben, héjában sült krumplit könnyű elkészíteni, emellett igazán nosztalgikus étel.

Vaj helyett készítse sovány joghurttal, esetleg túróval, és szórjon rá petrezselymet.

A burgonya C-vitamint tartalmaz, amely segít a vashiány leküzdésében, héjának pedig magas a rosttartalma, ami segíti az emésztőrendszer működését.

Avokádó pirítóssal

A pirítóst általában unalmasnak gondoljuk, de ha egy kis avokádókrémet kenünk rá, akkor ízletes és tápláló csemegét kapunk, amely tele van "jótékony", egyszeresen telítetlen zsírokkal. Az avokádó gazdag káliumban is, ami segíthet a terhesség alatt gyakran előforduló izomgörcsök enyhítésében.

A teljes kiőrlésű gabonafélék, az alacsony sótartalmú kekszek vagy pirítósfélék rengeteg rostot tartalmaznak, és nagyon ízletesek, ha avokádóval párosítjuk őket.

Tojás és muffin

A tojás-muffin párosítás nem hangzik túl egészségesen, de bízzon bennünk!

A tojássárgája D-vitamint tartalmaz, ami segíti a kalcium felszívódását, és hozzájárul a baba csontjainak és fogainak egészséges fejlődéséhez. Tartalmaz továbbá kolint is, amely fontos szerepet játszik az idegrendszer működésében. Eheti a tojást rántottaként, lágyan vagy főtten, de ne feledje, hogy a szalmonella megelőzése érdekében a tojást fogyasztás előtt mindig hőkezelni kell, és a sárgájának és a fehérjének is szilárdnak kell lennie.

Az angol muffin, ami egy zsemleféle szintén fehérjében és rostokban gazdag, de alacsony telített zsírtartalmú étel, ezért kiváló nassolnivaló.

Gabonafélék, tej és bogyós gyümölcsök

Gabonafélékből nagyszerű alacsony zsír- és cukortartalmú nassolnivalókat készíthetünk, melyeket tej, bogyós gyümölcsök vagy almadarabkák hozzáadásával mennyei desszertekké varázsolhatunk. A szeder, a málna és az áfonya C vitamint, káliumot és folsavat, míg az alma sok rostot tartalmaz.

Kerülje a hozzáadott cukrot tartalmazó gabonaféléket, mert a cukor negatívan ellensúlyoza a gabonafélék előnyös étrendi hatásait.

Egy nő egy tál gabonapelyhet eszik a napsütésben

A tej jó Önnek és babának is, mert kalciumot tartalmaz, amely elősegíti a csontok növekedését. Sovány vagy félsovány tejet fogyasszon - ebben megtalálható a tejben lévő valamennyi hasznos tápanyag, de kevesebb telített zsírt tartalmaz. Fontos, hogy csak pasztőrizált tejet igyon, mert ez az eljárás minden veszélyes baktériumot elpusztít.

A Rennie bevételével egyidejűleg inkább ne fogyasszon nagy mennyiségű tejet vagy tejterméket.

Mint látszik, a táplálkozási lehetőségek kétségtelenül beszűkülnek a terhesség idején, de még így is sok egyszerű és egészséges finomság között válogathat, hogy az étkezések között se maradjon éhes.

  • Reggeli útközben: könnyű, egészséges receptek és ötletek
  • Van különbség a gyomorégés, a reflux és az emésztési zavarok között?
  • Tippek a stressz leküzdésére
  • A gyomorégést kiváltó tényezők
Három egészséges, zöldsékegből és gyümölcsökből készült reggeli ital

Reggeli útközben: könnyű, egészséges receptek és ötletek

A reggelit a nap legfontosabb étkezésének tartják, sokan mégis gyakran kihagyjuk, mert inkább a szundi gombot nyomkodjuk, hogy még öt percet az ágyban tölthessünk.

De csak azért, mert a reggeleink inkább sietősek, mint nyugodtak, nem kell lemondanunk az egészséges reggeliről.

A Rennie csapata olyan reggeli fogásokkal készült, amelyeket egy pillanat alatt összedobhat, és felkaphat a munkába sietve...

Olvasson tovább
Nő gyomorégés miatt fájdalmasan  szorítja a mellkasát

Van különbség a gyomorégés, a reflux és az emésztési zavarok között?

A gyomorégés, a reflux és az emésztési zavar kifejezéseket gyakran összekeverik, holott ezek eltérő fogalmak. Összeállítottunk egy útmutatót, hogy Ön is jobban megértse a különbségeket.

Olvasson tovább
Fiatal pár sétál a napsütésben

Tippek a stressz leküzdésére

A stressz jelentős mértékben hozzájárulhat a gyomorégés és a refluxos panaszok kialakulásához – ez pedig eggyel több ok arra, hogy megtanuljuk a stresszkezelés egészséges módjait.

A problémakezelés, a kikapcsolódás új módjainak felfedezésére szerencsére nem kell sok pénzt vagy időt áldozni: rengeteg dolog van, amelybe akár ma is belekezdhet, hogy csökkentse az életében lévő stresszt.

A Rennie csapata a leghatékonyabb feszültségcsökkentő módszerek közül mutat be néhányat...

Olvasson tovább
Őrölt chili, chilipor és szárított chilipaprikák az asztalon

A gyomorégést kiváltó tényezők

A gyomorégés rendkívül kellemetlen panasz, ami Európában akár minden negyedik embert is érinthet.*

A gyomorégés, vagy savas visszaáramlás a mellkasban - a szegycsont mögött - érzett égő érzés, amit a gyomorsav nyelőcsőbe történő visszaáramlása okoz.

Gyomorégés jelentkezhet étkezést követő szegycsonti égő érzés és/vagy savas, savanyú szájíz (a torok hátsó részén) képében is. Gyakran nap mint nap fogyasztott ételek váltják ki.

Olvasson tovább